Skupno število ogledov strani

sobota, 30. junij 2012

orehov liker ... se nadaljuje...


Že lansko leto sem se sosedi priporočila za orehe, toda letos ni na njenih drevesih niti enega. Tako sem "nažicala" dvajset orehov pri prijateljici, ki jih je tudi ona nažicala pri sosedih.
Zgleda da je deževje in slana naredilo svoje in letos pri nas ni letine orehov, vsaj na mojem koncu.
Brala sem, da je treba orehe za orehovec nabrati 24. junija (nekje piše, da jih je treba nabrati ponoči tistega dne).
Ma... drži ali ne... jaz sem jin dobila včeraj in jih takoj namočila v domače žganje (šnops).

Iz vseh receptov, ki sem jih dobila na internetu in recepta, ki mi ga je dala prijateljica, pri kateri sem pred leti poskusila odličen orehovec, sem sestavila recept, ki mi najbolj ustreza glede dodatnih sestavin. Nekateri recepti narekujejo sladkor takoj v kozarec, nekateri na koncu (prekuhan z vodo in ohlajen dodan likerju).
Jaz bom naredila po drugi varianti, ker se ponavadi likerji delajo tako.
Tudi glede dodanih zelišč in začimb se recepti razlikujejo (muškatni orešček, limona in limonina lupinica, klinčki...)
 



sestavine:

1 liter domačega žganja (tropinovec)
20 zelenih orehov (tudi če je kakšen več ali manj)
1 cimetova palčka
1 strok vanilije
lupina 2 bio pomaranč
vejica melise
vejica mete
2 dl vode
200 g sladkorja


Orehe sem oprala, posušila in zrezala na rezine (nekaj tudi na polovico in potem še na četrtine. Oreh je tapravi, če se reže ne preveč na trdo in niti preveč na lahko. Priporočam rokavice, jaz imam še sedaj rjave prste.
Zrezane orehe sem dala  v večji steklen kozarec. Na vrh sem nalila žganje in zaprla. Postavila sem v topel prostor, kjer je čimveč sončka.
Meliso in meto bom dodala čez kakšen teden, skupaj z drugimi dodatki, ker v tem trenutku nimam vseh. Tako piše tudi v receptu moje prijateljice (da se po 10 dneh doda začimbe in zelišča).  


Vsakih nekaj dni bom kozarec pretresla in čez kakšen teden nadaljevala postopek.




4 komentarji:

  1. Upam, da bo iz teh utopljencev nastal pravi orehovec. Dobro, da ne pijem žganih pijač, drugače bi jaz sigurno naredil kej podobnega iz mete ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. wowwww!se ti va passa da me!kiss you

    OdgovoriIzbriši