Skupno število ogledov strani

ponedeljek, 18. februar 2013

predelana loška smojka ali repa s prosom v pečici na moj način

karamelizirana repa v pečici s prosom in bešamelom




sestavine za 4 osebe:
3 kuhane repe zrezane na kocke
oreh masla
olivno olje
polovica sesekljane rdeče čebule
muškatni orešček
ingver v prahu
sol
žlička rjavega sladkorja

100 g prosa
voda za kuhanje
sol
posušeni koriander (če bi bil svež še bolje)
žlica olivnega olja
žlica masla
mandljev napitek cca 1 dl

za bešamel:
300 ml  mandljevega mleka
200 ml vode
30 g kokosovega masla
3 žlice koruzne moke
muškatni orešček
sol
noževa konica ingverja v prahu

za kremno podlago:
1/2 kuhane rdeče pese
ščepec muškatnega oreščka
1 mala kisla smetana

za posip:
grobo mleti praženi lešniki





Proso sem oprala in kuhala v osoljeni vodi na rahlem ognju 10 minut. Odstavila sem in ko se je proso napelo, sem dodala mandljevo mleko, primešala sem začimbe, olivno olje in maslo.

Na olivnem olju sem pražila čebulo, dodala repo, sladkor, maslo in začimbe ter rahlo karamelizirala.

Naredila sem bešamel tako, da sem v posodo dala segrevat maslo, ko se je stopilo, sem dodala moko, premešala, dodala mleko in vodo ter začimbe in stalno mešala, da se niso naredile grudice. Ko se je bešamel zgostil (ne sme biti ne preredek ne pregost), sem odstavila.

V ognjevarno posodo sem dala na dno malo bešamela, potem plast karamelizirane repe, nato plast prosa, zopet plast repe in tanko plast prosa ter vse skupaj zalila z bešamelom. Na vrh sem potresla grobo mlete lešnike in dala v pečico na 180 stopinj za cca 30 minut.

Kuhano rdečo peso sem spasirala s paličnim mešalcem, dodala muškatni orešček in zmešala s kislo smetano. Nekaj kisle smetane sem prihranila za okrasitev.

Lahko bi dodala tej jedi še kakšno začimbo in poper, vendar popra ne rada uporabljam.
Lahko bi dodala tudi kakšno skuto ali sir, vendar sem želela samo združit repo s prosom z nekaj začimbami za bolj intenziven okus. Zato sem pa dodala omako z dodatkom kisle smetane in za krokantnost lešnike.



  



8 komentarjev:

  1. Tokrat pa si si dala dela. Lepo predstavljeno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, res je. Lahko bi samo karamelizirala repo (takšna meni dopade) in primešala proso (ki mi zadnje čase zelo dopade) pa sem se želela malo poigrat in bit kreativna. Ponavadi rada pripravim jedi čimbolj na hitro in enostavno. Vsake toliko se je treba malo bolj "izživet" tudi za izgled jedi, ne zaradi okusa jedi kot zaradi svojega zadovoljstva.

      Izbriši
  2. Čudovito: sem morala trikrat preveriti, da gre res za repo, ker na prvi sliki je videti kot kakšna sladica;) Repe ne maram zelo, ampak na tak način bi jo pa z veseljem jedla. Super.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, sej repa sama po sebi res nima ne vem kakšnega okusa, jaz jo najraje pripravim (karameliziram) kot sem naredila zgoraj. Drugače pa jem raje kislo repo (jota, kisla repa kot priloga(.

      Izbriši
  3. Jako interesantan recept; izgleda odlicno!

    OdgovoriIzbriši